streda 25. mája 2011

knihy, ktoré ma strašia nielen v snoch

veru, aj u mňa existujú knihy, ktoré v mojom vnútre vyvolávajú stav úzkosti. a nie sú to žiadni kingovia, upíri, či masoví vrahovia. je to prekvapujúco energetická kríza. 

začalo sa to knihou ondřeja neffa tma. ide o sci-fi, situované, ako to u tohto autora býva zvykom, do susedného česka. jedného dňa jednoducho prestane fungovať elektrina, akosi sa pokazí fyzika. a všetko je v ......bežne si asi ani neuvedomujeme, na čo všetko elektrickú energiu používame a čo sa stane po jej výpadku (veď ako sme nervózni pri obyčajnej polhodinovej poruche). a o tomto stave rozpráva neff. ako sa celá "vyspelá a demokratická" spoločnosť vráti do stredoveku, kde vyhráva ten najsilnejší, najkrutejší a kde ľudské práva nič neznamenajú. tie opisy vo mne vyvolávaju hrôzu, ani jeden apokalyptický film nevie presne vyjadriť obrazy, ktoré produkuje moja fantázia.

druhým románom sú vyhorení od a. eschbacha. katastrofický príbeh o celkom možnej budúcnosti, v ktorej dôjdu zásoby ropy. ja viem, asi len jeden z mnohých, ale donútil ma uvažovať o mojej energetickej stope, o správaní sa spoločnosti k zdrojom surovín a fakt som začala celkom poctivo recyklovať :)



martinus.sk

Odporúčanie: nebojte sa a kľudne čítajte, získate možno nový pohľad na ekoteroristov

tma, ondřej neff, albatros, 2007
vyhorení, andreas eschbach, ikar, 2008

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára