utorok 4. mája 2010

vytiahla som....

vytiahla som z kútika svojej duše môj sen. taký obyčajný. mať chalupu. teda stačí chalúpka. ja viem, starkovci majú dom na dedine, môj domov, ale.....

chcem chalúpku, nie ďaleko od bratislavy, starší dom, nie modernú drevenicu, ktorý bude dýchať časom. tmavé drevené trámy, z ktorých visia sušené bylinky, malé okná s muškátmi, kuchyňa so sporákom na drevo, starý drevený stôl prikrytý ľanovým obrusom, vŕzgajúca dlážka. v izbe veľká posteľ s perinou z husacieho peria v bielo-modrých obliečkach.
na dvore tráva, dom obrastá divý vinič, pri dverách stará lavica, na ktorú keď si sadnem so šálkou kávy, otvorí sa predomnou celý šíry svet. bez plotov, hraníc, susedov. na kamennom múriku sa vyhrieva kocúr a môj syn visí kdesi zo stromu. teplý vánok priveje vôňu orgovánu.

takáto chalúpka sa skrýva v mojich snoch. ale takú asi nenájdem. tak budeme šetriť na apartmán v hurghade.....

1 komentár: