pondelok 3. mája 2010

2012 a spol

videla som. konečne :) až na niekoľko vecí, ktoré sa mi nezdali úplne kóšer sa mi páčil. včera som zas pozrela súdny deň. týždeň predtým the happening.a vtedy mi došlo niekoľko zásadných faktov.


dej sa odohráva prevažne v lete (vtedy sa lepšie šíria vírusy a ktorá mimozemská civilizácia by sa k nám trepala v mrazoch?). výnimkou je asi day after tomorrow, ale za to môžu klimatické zmeny.

všetko sa začína v NY, resp washingtone (samozrejme lokálne katastrofy, ako neffova tma v najbližšom veľkom meste)

hlavný hrdina sa zakaždým snaží zachrániť svoju rodinu, aj keď s manželkou už spolu roky nežijú a dieťa ho ignoruje. preto sa vydá na strastiplnú cestu najprv za rodinou a potom s ňou do bezpečia.

vytvorí skupinku s pár pútnikmi, väčšina z nich však umrie strašnou smrťou.

počas cesty sa musí brániť, použije rôzne zbrane, všetky úspešne a keď strieľa, trafí. vie pilotovať lietadlo, vrtulník, riadiť loď a všetky iné možné a nemožné dopravné prostriedky.

na správnych miestach nachádza potraviny, lieky a prístrešok. zdarne si ošetrí zranenia a vždy má dokonalý účes.

spoločnosť sa vráti späť do stredoveku, aj keď tlupy vyzerajú ako pankáči s farebným čírom a piercingom na každom možnom mieste (súčasný väčšinový pohľad na deviantov)

no a nakoniec zachráni svoju rodinu, nájde svoje dieťa a prežije a spolu s ním dostatočná časť ľudstva, aby bola zaručená reprodukcia.


no takže aké je poučenie z filmov:


buďme spokojní na zabudnutom slovensku, o ktoré terorista (mimozenšťan, vírus) zakopne len omylom alebo až v poslednej vlne.

dôležité je kúpiť chalupu niekde vo vnútrozemí, položenú vyššie nad morom (dom mojich rodičov by aj vyhovoval, ale je blízko atómovej elektrárne, tak som ho musela zamietnuť). čiže chalúpka v podhorí. najprv tam treba ale urobiť geologický prieskum, či sa dá vykopať studňa a protiatómový úkryt. chalupa by mala ležať mimo hlavných dopravných trás, čiže treba terénne auto.

keď už máme objekt, treba vykopať tú studňu a kryt. kryt zásobíme vojenskými zásobami s dlhou trvanlivosťou podľa predpokladaného počtu členov rodiny. nesmieme zabudnúť na autobatérie, lieky, obväzy, chirurgickú sadu a veľa kníh a krížoviek.

do chalúpky treba prihotoviť dostatočné množstvo tuhého paliva a dôkladne zabezpečiť pred vlamačmi. z domácich zvierat odporúčam kozy a sliepky, namiesto trávnika zemiaky.

nezabudnite na brokovnice, dostatočné množstvo nábojov a psa :)


ostala mi otázka na záver:

mám kupovať vianočné darčeky v roku 2012 uz dopredu,alebo mám radšej počkať, či ten koniec sveta predsa len bude?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára