piatok 6. januára 2012

bezhviezdna tma (s.king)

musím sa priznať, že nemám rada kingove poviedky. akosi sa neviem vtiahnut do deja ako pri románe. teraz sa mi to ale podarilo :)

bezhviezdna tma je zbierkou 4 noviel, v ktorých ale nestriehnu upíri, zombie, ani mimozemské civilizácie. len zlo.
Zlo v ľudskej podobe. zlo, ktoré je ukryté v každom z nás a niekedy za prederie na povrch a napácha obrovské škody.
kingove vykreslenie tých "horších" ľudských vlastností je zas bravúrne. priznám sa, jednu poviedku som neprečítala celú, vydržím všetko, okrem scén opisujúcich znásilnenie (to naozaj nie je moja šálka kávy, radšej hniloba a vnútornosti). v niektorých momentoch som sa ale úplne vedela s postavami stotožniť, aj keď boli v podstate zlé, negatívne a desivé. ale ľudské. a veľmi. 

tentokrát mi bolo ľúto, že som sa dostala na poslednú stranu. teším sa, keď začnem znovu :)


 www.martinus.sk


odporúčanie: aj pre "nekingovcov", ktorí majú radi napätie

bezhviezdna tma, Stephen King, Ikar, 2011

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára